Porsche vult het Panamera-portfolio aan met nieuwe plug-in hybrideversies tot zelfs 700 pk
Porsche completeert de nieuwe Panamera-reeks met onder meer de 514 kW (700 pk) sterke Panamera Turbo S E-Hybrid. De 420 kW (571 pk) sterke vierliter biturbo-V8 en de elektromotor van 100 kW (136 pk) leveren gezamenlijk meer dan indrukwekkende prestaties. Dankzij de nieuwe, 17,9 kWh sterke batterij en de geoptimaliseerde rijprogramma’s is de elektrische actieradius 27 procent groter. Hetzelfde geldt voor de Panamera 4 E-Hybrid, waarin de elektromotor samen met de 243 kW (330 pk) sterke 2,9-liter biturbo-V6 goed is voor een gecombineerd vermogen van 340 kW (462 pk). Het Panamera-portfolio wordt afgerond met de 4S, die over 324 kW (440 pk) beschikt.
Vernieuwde Panamera: levert de beste prestaties in zijn klasse
Nog meer dan voorheen combineert de vernieuwde Porsche Panamera de prestaties van een sportwagen met het comfort van een exclusieve limousine. Vooral met de nieuwe Panamera Turbo S met 463 kW/630 pk geeft Porsche zijn visitekaartje af met een auto die de beste prestaties in zijn klasse levert. Het nieuwe topmodel overtreft de prestaties van de vorige Panamera Turbo aanzienlijk. De Panamera 4S E-Hybrid krijgt een volledig nieuwe aandrijving met een systeemvermogen van 412 kW/560 pk. De puur elektrische actieradius is tot 30 procent toegenomen in vergelijking met de eerdere hybridemodellen. Sportiviteit en comfort profiteren van een verder ontwikkeld chassis en controlesystemen en van een nieuwe generatie stuurinrichting en banden.
Privé Trackday een groot succes
Het begon allemaal met de aflevering van een bijzondere Porsche 911 GT2 RS in de showroom van Porsche Centrum Groningen. De eigenaren zijn echte circuitrijders en deze prachtige RS is hen van harte gegund. In de heat of the moment werd er besloten een privé fotoshoot te organiseren op TT Circuit Assen. Hét circuit in de achtertuin bij Porsche. Het idee werd nog groter toen niet veel later een knalgele Porsche 718 GT4 verkocht werd en de eigenaar aangaf deze graag afgeleverd wilde hebben op het beroemde motorcircuit. Toen Elke, Bernd en ik samen om de tafel zaten besloten we de dag op het circuit nog iets groter te maken en ook wat andere Porsche rijders uit te nodigen. In verband met de maatregelen omtrent het Coronavirus konden we niet alle klanten uitnodigen op het circuit maar gelukkig ligt het om de hoek en we zijn alweer bezig met volgende plannen.
Na 45 jaar nog steeds de benchmark: De nieuwe 911 Turbo
De Porsche 911 Turbo is al 45 jaar de belichaming van de high-performance sportwagen voor dagelijks gebruik. Na de introductie van de 911 Turbo S afgelopen maart brengt Porsche nu de nieuwe 911 Turbo Coupé en Cabriolet op de markt - nog krachtiger, sneller en individueler dan hun voorgangers.
Nieuwe Cayenne GTS krijgt weer een achtcilinder
Met de Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé voegt Porsche twee nieuwe modellen toe aan de SUV-serie die sportiviteit combineren met exclusiviteit. In de nieuwe Cayenne GTS heeft de 3,6-liter biturbo V6 van het vorige model plaatsgemaakt voor een potente en tegelijk efficiënte V8 als kloppend hart.
Exclusief: Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition
Porsche presenteert de 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Dit exclusieve model wordt in een oplage van 992 exemplaren geproduceerd. Hij combineert al het goede van de nieuwe 911 Targa met designelementen uit de jaren ‘50 en ‘60 van de vorige eeuw. De 911 Targa 4S Heritage Design Edition is de eerste van een reeks van vier modellen die de Porsche Exclusive Manufaktur in het kader van de Heritage Design strategie op de markt gaat brengen.
Open rijden met de nieuwe 911 Targa
Porsche Centrum Groningen onthult de derde carrosserievarianten van de 992-reeks. Na de Coupé en de Cabriolet debuteert nu een nieuwe variant van de huidige 911-generatie: de vierwielaangedreven 911 Targa 4 en 911 Targa 4S.
Het visitekaartje van Porsche
De 918 Spyder is een van de grootste huzarenstukjes van Porsche ooit. De hypercar combineert een gigantische berg hybridetechniek met een fabelachtig ontwerp en een enorme power. We hebben een van de 918 gebouwde exemplaren in onze showroom staan. Onze verkoopadviseur Bernd Kazemir vertelt.
De nieuwe snelheidsregels en uw navigatie
We zouden het bijna vergeten met alle andere ontwikkelingen, maar sinds vanmorgen 16 maart om 06.00 uur geldt op alle snelwegen een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur. De afgelopen weken is Rijkswaterstaat bezig geweest met deze megaoperatie. In totaal moesten er liefst 4000 borden worden geplaatst, vervangen en/of voorzien van onderbordjes met tijdvenster. Porsche rijden blijft leuk, zelfs met lagere maximumsnelheden. Maar wat betekent deze maatregel voor uw navigatiesysteem?
Het nieuwe topmodel van de 911-range: de 911 Turbo S
Porsche lanceert vandaag de nieuwe generatie van de 911 Turbo S. Het nieuwe topmodel van de 911-range heeft een ongekend vermogen van 478 kW/650 pk dankzij een nieuwe 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s met variabele turbinegeometrie (VTG). Dat is 51 kW/70 pk meer dan zijn voorganger. Het maximale koppel bedraagt 800 Nm, 50 Nm meer dan voorheen. De 911 Turbo S heeft een speciaal voor het topmodel ontwikkelde 8-traps PDK-transmissie waarmee de sprint van 0 naar 100 km/u in 2,7 seconden achter de rug is, 0,2 seconden sneller dan de vorige 911 Turbo S. De acceleratiedrang houdt pas op bij 330 km/u. De nieuwe 911 Turbo S is verkrijgbaar als Coupé en Cabriolet en staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
Symbool voor een nieuw begin
Het aanschaffen van een Porsche brengt soms bijzondere verhalen met zich mee. Zo zorgden we ervoor dat Dennie Dietvorst exact op zijn verjaardag zijn nieuwe Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé kreeg overhandigd. De Porsche staat voor Dietvorst symbool voor een nieuw begin. Hij verloor in 2016 een been en verbrijzelde een tweede, maar ziet het leven weer als een feestje. Wij vierden dat graag met hem mee.
Electrifying avond bij Porsche Centrum Groningen
Met de Nederlandse introductie van de nieuwe Porsche Taycan op 15 januari is voor Porsche Centrum Groningen een electrifying nieuw tijdperk aangebroken. Tijdens een presentatie in de showroom zagen enkele honderden gasten deze nieuwe elektrische sportwagen in Groningen voor het eerst. Ze genoten van de Taycan die ook zonder brandstofmotor in iedere vezel een honderd procent Porsche is.
Zes cilinders voor de Porsche 718 GTS 4.0
Porsche voegt twee extra sportieve modellen toe aan zijn middenmotorserie: de 718 Cayman GTS 4.0 en 718 Boxster GTS 4.0. Beide tweezitters worden aangedreven door dezelfde atmosferische 4,0-liter zescilinder boxermotor die Porsche ook gebruikt in de topversies, de 718 Cayman GT4 en de 718 Spyder. In de GTS-modellen levert het blok 294 kW/400 pk, 35 pk meer dan de 2,5-liter viercilinder boxermotor in de uitgaande 718 GTS-modellen. In combinatie met de handgeschakelde 6-versnellingsbak en het sportuitlaatsysteem zorgt de nieuwe krachtbron voor een uitzonderlijke vermogensafgifte en een enerverende rijsensatie.
Alles over het laden van de Taycan
Nederland is ideaal om elektrisch te rijden, want er staan heel veel laadpalen, zowel in steden en dorpen als langs de snelwegen. Ook de rest van Europa werkt inmiddels flink aan de uitbreiding van de laadinfrastructuur. Thuisladen kan met een maximale capaciteit van 11 kW (wisselstroom/AC) natuurlijk ook; op termijn komt ook een 22 kW on-board AC charger beschikbaar. Porsche levert compacte laadstations voor thuis of op de zaak.
De performance van de Taycan
Wat Porsche bij de Taycan heeft gedreven, is afwijkend met wat we sinds 1948 van het merk gewend zijn geweest: stroom. En wel met een vermogen dat zelfs door de wol geverfde sportwagenrijders versteld zal doen staan. Deze elektrische sportauto is met zijn Porsche E-Performance een krachtpatser. De Taycan heeft twee zogeheten synchrone elektromotoren met permanente magneten – één per as – met een systeemvermogen van maximaal 680 pk voor de Taycan Turbo en zelfs 761 pk aan overboost-vermogen voor de Taycan Turbo S als je de launch control inschakelt. Het koppel varieert afhankelijk van de versie van 850 tot een asfaltvergruizende 1.050 Nm. Doordat het koppel direct voorhanden is, word je gevoelsmatig afgeschoten richting de horizon na het intrappen van het gaspedaal.
Het design van de Taycan
De nieuwe Porsche Taycan is een streling voor het oog. Het was voor Porsche één van de meest opwindende en tegelijkertijd moeilijkste opgaven ooit, vooral omdat er geen vergelijkbaar model bestond. Desondanks hoefden de designers niet helemaal opnieuw te beginnen, omdat één ding duidelijk was: ook dit nieuwe model moest op het eerste gezicht herkenbaar zijn als een Porsche. U zult het zo zelf ervaren: Porsche is daarin met vlag en wimpel geslaagd.
Taycan: Elektrificatie van een sportwagen
Porsche zou Porsche niet zijn door geen state of the art techniek in de Taycan te gebruiken. Dus is bij de Taycan niet de techniek van bestaande elektrische auto’s overgenomen, zoals al bij de onthulling van de conceptcar Mission E in 2015 was beloofd, maar komt Porsche met verbeterde, innovatieve eigen techniek. Dat geldt bijvoorbeeld voor de 33 batterijmodules die onder de volledig vlakke vloer zijn gemonteerd. De totale capaciteit van de Performance Battery Plus van de Taycan Turbo meet 93,4 kWh en werkt onder een spanning van 800 Volt. Dat is het dubbele van wat tot nu toe gewend zijn bij onze concurrenten. Daardoor ligt het laadvermogen hoger en is de batterij veel sneller te laden.
We blikken terug op 2019.
En zo zitten we al weer bijna aan het eind van 2019. Wat ging het snel! We blikken terug op een geweldig Porsche jaar waar we samen met u mooie momenten hebben beleefd. We hebben veel nieuwe mensen leren kennen en hun wens in vervulling mogen laten gaan en daarnaast met veel liefde en plezier aan Porsches gewerkt. De evenementen waren zeer divers en in dit blogartikel blikken we kort terug naar enkele memorabele momenten van 2019.
Porsche 991 Carrera 4 GTS uitgelicht
Is de Carrera S je wat te gewoontjes, maar vind je de GT3 te extreem? Dan heeft Porsche sinds jaar en dag de oplossing: de 911 Carrera GTS. Dit is dé Porsche om elke dag van de week plezier mee te hebben. We hebben een gebruikte 991 Carrera 4 GTS staan die alle lekkers in zich heeft. Vestigingsmanager Tiemen Tijsseling vertel
Een bijzonder kerstcadeau
Wat is er leuker dan om ‘s ochtends wakker te worden met allemaal kerstcadeautjes onder de boom? Ieder kind, maar ook volwassenen zullen een lach op hun gezicht krijgen bij het zien van een leuk kerstcadeau verpakt met Porsche inpakpapier en een mooie strik. Elk jaar is het een uitdaging om een origineel kerstcadeau te vinden en Porsche Centrum Groningen helpt u hier graag mee.
De nieuwe Macan GTS, op elk aspect verbeterd
Porsche completeert de Macan line-up met de sportieve GTS-uitvoering die met ingang van vandaag te bestellen is. Zijn 2,9-liter V6 bi-turbo is met een vermogen van 280 kW/380 pk liefst 20 pk krachtiger dan zijn voorganger. Dankzij de verbeterde PDK-transmissie en het optionele Sport Chrono Pakket accelereert de nieuwe Macan GTS in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u. Zijn top bedraagt 261 km/u.
Uw Porsche weer als nieuw tijdens de Cosmetic Repair Days
Met de Cosmetic Repair Days herstellen wij kleine deukjes, krassen en oneffenheden in de lak of het interieur en maken wij Porsches weer als nieuw. Hoe klein de schade ook is, het is altijd vervelend. Maak nu gebruik van de Cosmetic Repair. Van 1 november tot 31 december 2020 hanteren wij speciale tarieven voor herstelwerk.
Porsche vult het Panamera-portfolio aan met nieuwe plug-in hybrideversies tot zelfs 700 pk
Porsche completeert de nieuwe Panamera-reeks met onder meer de 514 kW (700 pk) sterke Panamera Turbo S E-Hybrid. De 420 kW (571 pk) sterke vierliter biturbo-V8 en de elektromotor van 100 kW (136 pk) leveren gezamenlijk meer dan indrukwekkende prestaties. Dankzij de nieuwe, 17,9 kWh sterke batterij en de geoptimaliseerde rijprogramma’s is de elektrische actieradius 27 procent groter. Hetzelfde geldt voor de Panamera 4 E-Hybrid, waarin de elektromotor samen met de 243 kW (330 pk) sterke 2,9-liter biturbo-V6 goed is voor een gecombineerd vermogen van 340 kW (462 pk). Het Panamera-portfolio wordt afgerond met de 4S, die over 324 kW (440 pk) beschikt.
Vernieuwde Panamera: levert de beste prestaties in zijn klasse
Nog meer dan voorheen combineert de vernieuwde Porsche Panamera de prestaties van een sportwagen met het comfort van een exclusieve limousine. Vooral met de nieuwe Panamera Turbo S met 463 kW/630 pk geeft Porsche zijn visitekaartje af met een auto die de beste prestaties in zijn klasse levert. Het nieuwe topmodel overtreft de prestaties van de vorige Panamera Turbo aanzienlijk. De Panamera 4S E-Hybrid krijgt een volledig nieuwe aandrijving met een systeemvermogen van 412 kW/560 pk. De puur elektrische actieradius is tot 30 procent toegenomen in vergelijking met de eerdere hybridemodellen. Sportiviteit en comfort profiteren van een verder ontwikkeld chassis en controlesystemen en van een nieuwe generatie stuurinrichting en banden.
Privé Trackday een groot succes
Het begon allemaal met de aflevering van een bijzondere Porsche 911 GT2 RS in de showroom van Porsche Centrum Groningen. De eigenaren zijn echte circuitrijders en deze prachtige RS is hen van harte gegund. In de heat of the moment werd er besloten een privé fotoshoot te organiseren op TT Circuit Assen. Hét circuit in de achtertuin bij Porsche. Het idee werd nog groter toen niet veel later een knalgele Porsche 718 GT4 verkocht werd en de eigenaar aangaf deze graag afgeleverd wilde hebben op het beroemde motorcircuit. Toen Elke, Bernd en ik samen om de tafel zaten besloten we de dag op het circuit nog iets groter te maken en ook wat andere Porsche rijders uit te nodigen. In verband met de maatregelen omtrent het Coronavirus konden we niet alle klanten uitnodigen op het circuit maar gelukkig ligt het om de hoek en we zijn alweer bezig met volgende plannen.
Na 45 jaar nog steeds de benchmark: De nieuwe 911 Turbo
De Porsche 911 Turbo is al 45 jaar de belichaming van de high-performance sportwagen voor dagelijks gebruik. Na de introductie van de 911 Turbo S afgelopen maart brengt Porsche nu de nieuwe 911 Turbo Coupé en Cabriolet op de markt - nog krachtiger, sneller en individueler dan hun voorgangers.
Nieuwe Cayenne GTS krijgt weer een achtcilinder
Met de Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé voegt Porsche twee nieuwe modellen toe aan de SUV-serie die sportiviteit combineren met exclusiviteit. In de nieuwe Cayenne GTS heeft de 3,6-liter biturbo V6 van het vorige model plaatsgemaakt voor een potente en tegelijk efficiënte V8 als kloppend hart.
Exclusief: Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition
Porsche presenteert de 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Dit exclusieve model wordt in een oplage van 992 exemplaren geproduceerd. Hij combineert al het goede van de nieuwe 911 Targa met designelementen uit de jaren ‘50 en ‘60 van de vorige eeuw. De 911 Targa 4S Heritage Design Edition is de eerste van een reeks van vier modellen die de Porsche Exclusive Manufaktur in het kader van de Heritage Design strategie op de markt gaat brengen.
Open rijden met de nieuwe 911 Targa
Porsche Centrum Groningen onthult de derde carrosserievarianten van de 992-reeks. Na de Coupé en de Cabriolet debuteert nu een nieuwe variant van de huidige 911-generatie: de vierwielaangedreven 911 Targa 4 en 911 Targa 4S.
Het visitekaartje van Porsche
De 918 Spyder is een van de grootste huzarenstukjes van Porsche ooit. De hypercar combineert een gigantische berg hybridetechniek met een fabelachtig ontwerp en een enorme power. We hebben een van de 918 gebouwde exemplaren in onze showroom staan. Onze verkoopadviseur Bernd Kazemir vertelt.
De nieuwe snelheidsregels en uw navigatie
We zouden het bijna vergeten met alle andere ontwikkelingen, maar sinds vanmorgen 16 maart om 06.00 uur geldt op alle snelwegen een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur. De afgelopen weken is Rijkswaterstaat bezig geweest met deze megaoperatie. In totaal moesten er liefst 4000 borden worden geplaatst, vervangen en/of voorzien van onderbordjes met tijdvenster. Porsche rijden blijft leuk, zelfs met lagere maximumsnelheden. Maar wat betekent deze maatregel voor uw navigatiesysteem?
Het nieuwe topmodel van de 911-range: de 911 Turbo S
Porsche lanceert vandaag de nieuwe generatie van de 911 Turbo S. Het nieuwe topmodel van de 911-range heeft een ongekend vermogen van 478 kW/650 pk dankzij een nieuwe 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s met variabele turbinegeometrie (VTG). Dat is 51 kW/70 pk meer dan zijn voorganger. Het maximale koppel bedraagt 800 Nm, 50 Nm meer dan voorheen. De 911 Turbo S heeft een speciaal voor het topmodel ontwikkelde 8-traps PDK-transmissie waarmee de sprint van 0 naar 100 km/u in 2,7 seconden achter de rug is, 0,2 seconden sneller dan de vorige 911 Turbo S. De acceleratiedrang houdt pas op bij 330 km/u. De nieuwe 911 Turbo S is verkrijgbaar als Coupé en Cabriolet en staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
Symbool voor een nieuw begin
Het aanschaffen van een Porsche brengt soms bijzondere verhalen met zich mee. Zo zorgden we ervoor dat Dennie Dietvorst exact op zijn verjaardag zijn nieuwe Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé kreeg overhandigd. De Porsche staat voor Dietvorst symbool voor een nieuw begin. Hij verloor in 2016 een been en verbrijzelde een tweede, maar ziet het leven weer als een feestje. Wij vierden dat graag met hem mee.
Electrifying avond bij Porsche Centrum Groningen
Met de Nederlandse introductie van de nieuwe Porsche Taycan op 15 januari is voor Porsche Centrum Groningen een electrifying nieuw tijdperk aangebroken. Tijdens een presentatie in de showroom zagen enkele honderden gasten deze nieuwe elektrische sportwagen in Groningen voor het eerst. Ze genoten van de Taycan die ook zonder brandstofmotor in iedere vezel een honderd procent Porsche is.
Zes cilinders voor de Porsche 718 GTS 4.0
Porsche voegt twee extra sportieve modellen toe aan zijn middenmotorserie: de 718 Cayman GTS 4.0 en 718 Boxster GTS 4.0. Beide tweezitters worden aangedreven door dezelfde atmosferische 4,0-liter zescilinder boxermotor die Porsche ook gebruikt in de topversies, de 718 Cayman GT4 en de 718 Spyder. In de GTS-modellen levert het blok 294 kW/400 pk, 35 pk meer dan de 2,5-liter viercilinder boxermotor in de uitgaande 718 GTS-modellen. In combinatie met de handgeschakelde 6-versnellingsbak en het sportuitlaatsysteem zorgt de nieuwe krachtbron voor een uitzonderlijke vermogensafgifte en een enerverende rijsensatie.
Alles over het laden van de Taycan
Nederland is ideaal om elektrisch te rijden, want er staan heel veel laadpalen, zowel in steden en dorpen als langs de snelwegen. Ook de rest van Europa werkt inmiddels flink aan de uitbreiding van de laadinfrastructuur. Thuisladen kan met een maximale capaciteit van 11 kW (wisselstroom/AC) natuurlijk ook; op termijn komt ook een 22 kW on-board AC charger beschikbaar. Porsche levert compacte laadstations voor thuis of op de zaak.
De performance van de Taycan
Wat Porsche bij de Taycan heeft gedreven, is afwijkend met wat we sinds 1948 van het merk gewend zijn geweest: stroom. En wel met een vermogen dat zelfs door de wol geverfde sportwagenrijders versteld zal doen staan. Deze elektrische sportauto is met zijn Porsche E-Performance een krachtpatser. De Taycan heeft twee zogeheten synchrone elektromotoren met permanente magneten – één per as – met een systeemvermogen van maximaal 680 pk voor de Taycan Turbo en zelfs 761 pk aan overboost-vermogen voor de Taycan Turbo S als je de launch control inschakelt. Het koppel varieert afhankelijk van de versie van 850 tot een asfaltvergruizende 1.050 Nm. Doordat het koppel direct voorhanden is, word je gevoelsmatig afgeschoten richting de horizon na het intrappen van het gaspedaal.
Het design van de Taycan
De nieuwe Porsche Taycan is een streling voor het oog. Het was voor Porsche één van de meest opwindende en tegelijkertijd moeilijkste opgaven ooit, vooral omdat er geen vergelijkbaar model bestond. Desondanks hoefden de designers niet helemaal opnieuw te beginnen, omdat één ding duidelijk was: ook dit nieuwe model moest op het eerste gezicht herkenbaar zijn als een Porsche. U zult het zo zelf ervaren: Porsche is daarin met vlag en wimpel geslaagd.
Taycan: Elektrificatie van een sportwagen
Porsche zou Porsche niet zijn door geen state of the art techniek in de Taycan te gebruiken. Dus is bij de Taycan niet de techniek van bestaande elektrische auto’s overgenomen, zoals al bij de onthulling van de conceptcar Mission E in 2015 was beloofd, maar komt Porsche met verbeterde, innovatieve eigen techniek. Dat geldt bijvoorbeeld voor de 33 batterijmodules die onder de volledig vlakke vloer zijn gemonteerd. De totale capaciteit van de Performance Battery Plus van de Taycan Turbo meet 93,4 kWh en werkt onder een spanning van 800 Volt. Dat is het dubbele van wat tot nu toe gewend zijn bij onze concurrenten. Daardoor ligt het laadvermogen hoger en is de batterij veel sneller te laden.
We blikken terug op 2019.
En zo zitten we al weer bijna aan het eind van 2019. Wat ging het snel! We blikken terug op een geweldig Porsche jaar waar we samen met u mooie momenten hebben beleefd. We hebben veel nieuwe mensen leren kennen en hun wens in vervulling mogen laten gaan en daarnaast met veel liefde en plezier aan Porsches gewerkt. De evenementen waren zeer divers en in dit blogartikel blikken we kort terug naar enkele memorabele momenten van 2019.
Porsche 991 Carrera 4 GTS uitgelicht
Is de Carrera S je wat te gewoontjes, maar vind je de GT3 te extreem? Dan heeft Porsche sinds jaar en dag de oplossing: de 911 Carrera GTS. Dit is dé Porsche om elke dag van de week plezier mee te hebben. We hebben een gebruikte 991 Carrera 4 GTS staan die alle lekkers in zich heeft. Vestigingsmanager Tiemen Tijsseling vertel
Een bijzonder kerstcadeau
Wat is er leuker dan om ‘s ochtends wakker te worden met allemaal kerstcadeautjes onder de boom? Ieder kind, maar ook volwassenen zullen een lach op hun gezicht krijgen bij het zien van een leuk kerstcadeau verpakt met Porsche inpakpapier en een mooie strik. Elk jaar is het een uitdaging om een origineel kerstcadeau te vinden en Porsche Centrum Groningen helpt u hier graag mee.
De nieuwe Macan GTS, op elk aspect verbeterd
Porsche completeert de Macan line-up met de sportieve GTS-uitvoering die met ingang van vandaag te bestellen is. Zijn 2,9-liter V6 bi-turbo is met een vermogen van 280 kW/380 pk liefst 20 pk krachtiger dan zijn voorganger. Dankzij de verbeterde PDK-transmissie en het optionele Sport Chrono Pakket accelereert de nieuwe Macan GTS in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u. Zijn top bedraagt 261 km/u.